• Michael Bot

Beter een simpele stem, dan geen gehoor.

Bijgewerkt: feb 18


Heb je een prettig stemgeluid? Ga dan nu aan de slag en spreek alvast een eerste welkomstboodschap in.

Ben je al begonnen met het inspreken van een eerste welkomstboodschap?

Je kunt prima zelf aan de slag. Doen hoor! Laat me je uitleggen waarom.


Ik kan me helemaal voorstellen dat jij als ondernemer niet elke dag bezig bent met de uitstraling van je bedrijf. Natuurlijk heb je visitekaartjes, briefpapier, een sterk logo en keurig opgemaakte facturen. Je hebt een unieke huisstijl en die is ook herkenbaar terug te zien op al je social media kanalen. Misschien ben je zelfstandige zonder personeel of wellicht heb je meerdere werknemers op verschillende afdelingen. In elk geval gaan de zaken goed, er is veel traffic op de site en voortdurend mail-verkeer. Goed bezig!

En dan belt er potentiële klant naar de zaak. Maar jij staat bij een andere klant op de werkvloer. Of alle collega’s zijn druk en die klant zal even moeten wachten. Die klant hoort een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon… een kiestoon…. een kiestoon.


Gemiste kans.


Zou het niet perfect zijn als je ook nu de identiteit van jouw bedrijf voor je kunt laten spreken? Dat je dezelfde uitstraling hanteert als op al je andere kanalen. Begin dan gewoon met een vriendelijke stem die je welkom heet bij jouw toegankelijke bedrijf. Een vrolijke stem die vertelt hoe lang je moet wachten en welke andere contactmogelijkheden er zijn. Een rustige stem die tijdens het wachten de beller alvast informeert wat het bedrijf nog meer te bieden heeft.

Ja, daar zit de beller wel op te wachten.

Nee, dat is niet irritant.


De beller wil van jou een dienst afnemen en ook al is het eerste telefonische contact via een vooraf ingesproken opname. Er is contact en de beller maakt een connectie omdat de stem dezelfde identiteit uitstraalt die hij verwacht. De eerste verwachting is dus al ingelost. Score!


Het voordeel van een professionele teleoonstem. Een professionele voice-over sluit qua klankkleur en tongval naadloos aan op de identiteit van je bedrijf.Op die manier vertegenwoordigt de telefoonstem het karakter van het bedrijf en uw medewerkers.

​Zakelijk of informeel? Spontaan? Energiek? Weloverwogen? Modern of Traditioneel? Toegankelijk of Exclusief?

Daarnaast moet je ook nog rekening houden met het formaat van de opname. Niet alle providers accepteren een mp3- of een wave-formaat, maar vereisen specifieke codecs. Dat kan een behoorlijke puzzel zijn. En dan hebben we het niet eens gehad over het inrichten van die hele telefooncentrale.


Neem gerust contact op. Dan kun je meteen beluisteren hoe ik mijn eigen welkomstboodschap heb ingesproken en dan denk ik met plezier met je mee.


PS De meest voorkomende telefoonteksten heb ik al voor je ingesproken. Je kunt ze eenvoudig en voordelig downloaden via mijn webshop.


Recente blogposts

Alles weergeven